zondag 16 augustus 2009

Woudrichem






Na een stuk Albertkanaal ga ik t kanaal van schoten naar dessel op.Ludo woont in st Josef,maar dat ga ik die dag niet halen.De sluizen draaien tot drie uur op zaterdag dus ver ga ik niet komen.Om kwart voor twee zelfs beweert de sluiswachter dat t beter is dat ik in t keerkommetje na de sluis afmeer voor t weekend.Hij geeft een onduidelijke reden,maar duidelijk is dat ie gewoon geen zin meer heeft.In eerste instantie accepteer ik t maar daarna voel ik me belazerd en ga verhaal halen.We krijgen ruzie,en ik sneer dat ie te lui is dat ie uit zn ogen kijkt.Zinloos natuurlijk,want na een half uur lig ik toch afgemeerd in t kommetje en de volgende sluis blijft natuurlijk dicht.
Maandag vaar ik tot aan st Josef,en blijf twee dagen bij Ludo liggen.Ludo en Renild zorgen goed voor me,er wordt iedere avond voor me gekookt.t is gezellig.
Dan door naar de Zuid Willemsvaart.Bij Weert ga ik de nederlandse grens over!Gek gevoel hoor,na al die tijd Frankrijk weer terug in nederland te zijn.Ik overnacht in s Hertogenbosch en de volgende dag vaar ik naar Woudrichem en meer af in t historische haventje naast t scheepje van Angelique,mn buuv uit Rotterdam,die daar een weekje vakantie viert.

1 opmerking:

Vallypee zei

I never knew the harbour at Wouderichem was such a lovely place! It looks so real and informal. Maybe I should try it sometime...I have a friend in Gorinchem I could visit at the same time.

Lovely photos P. I like the way your pictures convey the atmosphere of the places you pass through.

Cool that you had an Ange there too..hehe..since Brussels, you've had friends all the way! ;-)