zondag 16 augustus 2009

van Brussel naar Antwerpen






Brussel was leuk.Ik geniet van de dagelijkse rommelmarkt en mijn ex liefje Sandra komt twee daagjes logeren.Na een paar dagen hou ik t echter voor gezien,en vertrek om in de kempen mijn vriend Ludo een bezoekje te brengen
Mijn Brusselse vrienden Ingrid en Thierry varen met me mee naar Antwerpen.T is maar een paar uurtjes varen,maar voor hen die zo weinig met hun eigen scheepjes kunnen varen is t een feest.Afwisselend varen zij t hele stuk naar Antwerpen,en ik zit te genieten op t voordekje.Alleen bij de sluizen en lastige situaties pak ik t stuurwiel over.Gek genoeg heb ik nooit t idee gehad tijdens deze reis, dat ik bemanning nodig had,maar bij t invaren van de royerssluis ben ik blij dat ik er twee paar handen bij heb.De sluis ligt zo vol met schepen,dat ik er nog maar nauwelijks bij pas.Ik wring de blauwe vis in de ruimte tussen twee grote binnenvaartschepen,terwijl ik al wijzend op zn schroefwater,tegen een schipper schreeuw dat ie zn draaiende schroef uit moet zetten.T schroefwater duwt me gewoon de sluis uit.

1 opmerking:

Vallypee zei

I kind of guessed you were at the markets when we dropped by in Brussels P. Seems like we all wanted to see you..Sandra, Thierry, Ingrid and Ludo too!

Guess knowing all your friends were looking forward to seeing you made coming back easier as well.

I wonder how long it'll be before you're planning your next journey, though...that travel bug bites hard and sometimes doesn't let go......i know!