donderdag 30 oktober 2008





























teruggekeerd van het internetcafe afgelopen zondag tref ik bij mijn terugkeer de deur van de stuurhut op slot aan gek,denk ik ,deur is nooit op slot Joop staat er achter en kwispelt zo als altijd vrolijk hmmmm vreemd, ik frot de deur open en ruik bij binnenkomst sigarettenrook
ik ren naar beneden en ik tref daar op de bank een zwerver cq junk cq griezel met een fles champagne uit mijn koelkast aan Nadat ik m eigenlijk nog best vriendelijk de deur heb uitgewerkt blijft ie toch de hele avond op de kade hangen en de buren van de tjalk t Witte Wiefke maken zich zorgen De volgende dag blijkt ie gelukkig verdwenen en ik maak mij op voor t vertrek naar Namen al snel de sluis op de grens van nederland en belgie jeetje,wat een verval nou maar hopen dat ie als we boven zijn niet de verkeerde deur opendoet uiteindelijk toch weer in Namen,ik parkeer de boot bij chantier naval Sambre et Meuse omdat ik vanwege trieste familie omstandigheden dringend terug naar Rotterdam moet Nog even voordat ik t vergeet, vlak onder Andenne kom ik de spits Shiva tegen Anne en Eva zwaaien uitbundig en ik bedenk dat ik een foto moet maken,te laat natuurlijk op kanaal 72 praten we wat en Anne raad me een mooi plekje voor de winter aan ergens tussen Reims en Langres Nou,dan gaan daar gewoon naartoe heerlijk ik heb er zin in

5 opmerkingen:

Koos F zei

Ha Philip zo maak je nog eens vrienden onderweg kreeg je daar niet even een kleine hartverzakking van die junk nou die sluis van ternaaien is inderdaad diep he daar hebben ze van de damsterdiep ook al beeldend over geschreven gaaf dat jij nou ook al de shiva bent tegengekomen die heb ik al een keer ten zuiden van lille in de peiling gekregen en dat is een heel bijzondere en onverwachte ervaring daar in het verre buitenland

Vallypee zei

Sheesh Philippe, what a small world. - to meet the Shiva there of all the possible places. The junkie can't have helped your peace of mind about leaving your ship though (you have good photographic evidence though!) and I'm so sorry you had to come back for a sad reason - I thought I saw your van today too! Lovely, lovely photos. Thanks so much for posting them xx

Vallypee zei

Doing my blogging rounds, I just took another look at your pics here, P, and enlarged them to see more detail. You've managed to find the must stunning places to moor up, but I had a smile at your beneath the trees (probably the Biesbosch?) mooring...just a few metres to the right there's definitely a 'no parking' sign.... still, who was watching, hey? ;-)

The river shots through the gorge are also wonderful. I suppose that's either near Maastricht or near Namur, both lovely stretches of the Maas/Meuse. Hope you've been able to resume your travels again, and that the sad occasion wasn't an unexpected one. xx

Vallypee zei

Hi P, we keep checking in to see if you've added something new. Very curious to know how your travels are faring. Hope you're still enjoying the dream ;-)

Michael zei

Hoi P, Lange tijd niets van jou vernomen, ik hoop dat alles goed gaat. Als het goed is heb ik een toepasbare keerkoppeling gevonden, PRM 302. Thony heeft dezelfde in zijn schip. Nu de rest er nog bijzoeken zoals de demperplaat, vliegwielhuis, oliekoeler, slangen enz. Als ik alles voor elkaar heb laat ik de schroef nakijken en hopelijk kan het spul geplaatst worden. Misschien wil Ludo helpen met het plaatsen, er moeten natuurlijk nogal wat aanpassingen gemaakt worden. Goed hopelijk zien we binnenkort en boodschap op het net. Groetjes broer en de groeten aan Joop en Bram.