donderdag 11 december 2008











donderdag alweer,a s zondag ben ik al acht weken onderweg afgelopen zondag dan toch eindelijk vertrokken uit Mouzon,niet te vroeg want zaterdag was feest en dat werd natuurlijk laat Ik lag er zaterdag niet voor 22,30 in,wat een feest zeg... fantastisch ook dat Line dansen! Was ik nou toch maar zaterdag vertrokken. Oh ja de assistente,nou die was er ....en dr twee kinderen ook.....en dr man,een soort Johnny Halliday Ik heb me snel uit de voeten gemaakt.




Enfin ,de maas af terug naar Pont a Bar ,t begin van t Canal des Ardennes. T stroomde heel hard en met 3 uurtjes lag ik vast in Pont a Bar onderweg tweemaal een soort grote rat tegengekomen die vlak voor de boot de maas overstak,prachtig In Pont a Bar kennisgemaakt met Rudolf en vrouw Zwerft al 11 jaar door Frankrijk met een, zegt ie zelf, soort dekschuit /snikachtig iets,met aan boord 14 raskatten,en twee honden " Musee de la chat" staat er op een uithangbord Rudolf is 78 jaar.




Dinsdag vervolgens ben ik vertrokken en s middags aanbeland in Le Chesne,lief klein dorpje 30 km t kanaal op ,leuk plekje net na de brug en de stroomkast werkt gewoon , feest. Tijdens de tocht hiernaartoe heftige sneeuwbuien,met een zicht van 20 meter denk ik Vroeg mezelf wel af of dit wel de juiste tijd is om dit te doen. Natuurlijk ook weer een tunnel,maar dan wel een kleintje dit keer en ook Witte Reigers,nog nooit eerder gezien.




Morgen vertrek ik om de 26 sluizen van la vallee de Montgon te doen op weg naar Reims T is een dag werk zegt men hier,die sluizen passeren. Ben benieuwd.




Hoop morgenavond in Attigny te zijn,ziet er op de kaart aantrekkelijk uit.

8 opmerkingen:

Vallypee zei

Lovely soft light in your photos, Philippe. Shame about the Mayor's assistant...a Johnny Halliday look-alike husband he? Funny how many Frenchmen look like him, isn't it? There must be a mould somewhere where they churn them out. The canal looks very quiet and narrow. I guess it doesn't carry much traffic there. I smiled over Rudolf and his feline family..I have enough trouble with one dog. Can't imagine seven cats and however many dogs on one ship!

Go well down the locks, P...I hope you manage to get some photos of those too. We're pretty curious here too ;-)

Koos F zei

Attigny is goed en vriendelijk.
Dus je weet zeker dat je niet even naar Vouziers vaart? Je zou waarschijnlijk de eerste in maanden zijn. 't Schijnt dat de assistente daar de kleindochter is van de burgemeester van Rilly-sur-Aisne. Was een hele knappe en rijke boerin.

De vraag over de vaarregels en eisen aan +20 m schepen moet ik helaas uitbesteden. Je hoort nog...

In ieder geval heel veel plezier met de steile afdaling. Op tijd remmen, hè?

Anoniem zei

Goh wat leuk. Anoniem reageren. Raar dat ik daar nooit aan heb gedacht. Nou, misschien toch wel: als ik iets tegen Philip wil zeggen, maar ik wil niet dat óf hij, óf de rest weet wie ik ben.

Rest nog de vraag waarom ik dat zou willen.

Ik kan mezelf ook Haasje noemen, of Konijntje natuurlijk.

Angelique zei

Jezus Philip, wat een geweldige reis moet het zijn zeg! Voelt het nou als vakantie of als een avontuur of misschien als een nieuwe manier van leven? Ik moet zeggen dat ik nu wel een klein beetje jaloers op je aan het worden ben. Ik hoop dat je nog heel veel moois gaat mee maken. En wat zijn nou een paar mooie ogen? hihi,X

Anoniem zei

Toch nog het Canal des Ardennes gevonden, absoluut de moeite waard.
In Attigny zijn wij een keer losgegooid, verder is het OK.
Hele kanaal is trouwens OK.
De aftakking naar Vouziers hebben we ook al een paar keer links laten liggen, jij moet er eigenlijk wel heen als nederlandse delegatie!!
Goeie reis!!
de Damsterdiepdrie

Anoniem zei

Philip is hier het laatst gezien [klik op mijn naam]

Vallypee zei

Well, that's great! I like the map reference! It's a bit like train spotting, only now we are Philip spotting ;-) Hoping you are doing OK Philippe. Are you really turning west? xx

Koos F zei

Hé Philip
De geruchtenmachine draait op volle toeren. Maar daar geloven wij natuurlijk niks van.
Als er echt wat was, zou je het wel eerst aan je trouwe (Blogger)vrienden vertellen, nietwaar?

Verder hoef je pas in 2018 een Certificaat van Onderzoek aan boord te hebben. Als je het wel hebt, is het gelijk in heel Europa geldig.