vrijdag 19 juni 2009

Beziers



maandag 1 juni
La porte Minervoise naar de sluizen van Foncerannes bij Beziers.Meer dan50km kanaal zonder sluizen.Langs Capestang en Poilhes Vooral bij Poilhes is t uitzicht fantastisch t kanaal ligt daar hoog tegen de bergwand.
Van Beziers dan naar Villeneuves les Beziers.Als ik de sluis daar uitkom zie achter een jachtje een "vliegertje "liggen. Vliegertje is een geklonken belgisch roeibootje.
Toch even kijken of ie te koop is.Hij blijkt van Berend te zijn,een nederlander die daar woont en in bootjes handelt.T vliegertje is niet te koop,totdat ik zeg wat ik ervoor over heb,want daarna ben ik al rap eigenaar
Ondertussen is hier snoeiheet geworden,en ik besluit een paar dagen te blijven liggen,lekker in de schaduw van de platanen.De platanen zijn trouwens allemaal ziek.
T is verboden om je aanmeer touwtje om een plataan heen te doen[iedereen doet t toch]want je brengt met je besmette touwtje de ziekte naar de volgende boom over!

2 opmerkingen:

Vallypee zei

Reading your posts just makes me want to go..Beziers is a place I've only seen through photos and Google earth. Would love to have the real thing. xx

Vallypee zei

Cute doggie in the top pic!