vrijdag 19 juni 2009

de middelandse zee op!





Grau dAgde ligt aan zee,en na mn hellingbeurt trek ik de stoute schoenen aan,en besluit de zee op te gaan met de blauwe vis!Aan boord zijn ook Pierre,een fransman,die al vier jaar bezig is een reddingssloep te restaureren op de helling,en Dirk,een tachtigjarige rasechte amsterdammer,die met zn jachtje de "zandhaas"zomers op t kanaal rondzwerft!80 jaar,ongelooflijk,en energie voor twee,en een charmeur 1ste klas geen vrouw boven de 16 jaar is veilig voor m.Hij spreekt alles en iedereen aan,knap,als je bedenkt dat ie twee woorden frans spreekt.s avonds gaan we naar een festival,en Dirk is zo n beetje degene die er snachts t licht uit doet.volledig lam dan.
De volgende dag drink ik nog een bakkie met m in de stad en ga nog even pinnen,als ik mn kaart in de automaat heb gestoken staan er ineens twee zigeuner types naast me ,die me overduidelijk willen rippen.Wat een griezels zeg Een komt naast me staan en vraagt of de automaat werkt.ik duw m weg,en druk snel op de knop afbreken.!1 blijft proberen met me te praten,maar zodra ik mn pasje heb,steek ik mn middelvinger op en maak me uit de voeten.

4 opmerkingen:

Koos F zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Koos F zei

Dit is schilderen met woorden. Dat is nog duidelijker als ik het voor Val in het Engels vertaal. Mooi, Philip

Vallypee zei

Aaah Philippe, another colourful and vivid story. Life is never going to be the same after this trip. What an old rogue you met there too! What was it Koos said today? As you get older the choice of women gets wider...everyone from 21 to 51 is now worthy of notice ...sounds like that old boy had the same idea ;-)

Be careful out there though...cash machines are dangerous places! xx

Vallypee zei

PS, yay that you hit the blue sea too! Stunning!!