vrijdag 1 mei 2009

l Aube





In t kanaal tussen Salleles en Narbonne ligt een stukje rivier,de l Aube Mag er niet op vanwege heftige stroming,de rivier voert regen en smeltwater af.Ga even kijken en t is heftig.
Een team archeologen heeft een stukje rivier afgebakend,maar moeten de rode pilonen van de Vnf weghalen,en terecht.Levensgevaarlijkvoor de scheepvaart.Precies daar waar je van een stromende rivier een scherpe bocht moet maken om in t kanaal te komen.Boven ligt een luxe motor die zwaar schade heeft opgelopen omdat ie de bocht niet kon maken en daardoor tegen een muur aan kwakte.En morgen mag ik!K hou mn hart vast
Een duiker is gearriveerd om de boeien weg te halen,maar verzuipt bijna door de sterke stroming. Joop helpt mee om m weer naar de kant te trekken De boeien blijven liggen.
De volgende middag gaat t licht op groen,en ik besluit te gaan Stom!!De bocht gaat,maar daarna kom ik in de stroom terecht,t is maar een kleine kilometer varen,maar t gaat hard.En over t hele stuk valt de rivier aan bakboord over een barrage 2 meter omlaag.Wegblijven daar dus.En dan een sluis met een hele smalle boogbrug ervoor,vol in de stroom.Ik gooi m al na 200 meter in zn achteruit,maar er gebeurt niet veel,behalve dat ik nog gewoon vooruit ga,alleen nu zijwaarts.Ga nu ook richting de barrage.
Heb geen andere keus,gas geven en hopen dat ik precies goed voor de brug uit kom of anders de barrage af....
Kom niet goed uit en raak de brug met als gevolg een flinke deuk in t boeisel en t potdek.Shit shit shit,maar ik ben in de sluis!
Heb van dit alles geen foto s kunnen maken vanwege bezigheden,zeg maar.Denk er aan om t morgen voor de foto nog een keer te doen Yeah,right.

11 opmerkingen:

Suzanne zei

In Delft alles goed...weliswaar niet zo avontuurlijk als in Frankrijk..... Heb me voorgenomen je verhaaltjes een beetje bij te gaan houden....krijg er een blij gevoel van!! Wat een feest om zo'n reis te maken..

Grt...Suzanne.

Vallypee zei

Ouch Philippe, your story really gives the feeling of the anxiety and tension! So sorry you hit the bridge and dented the Blauwe Vis, but so glad you got safely into the lock!

ruud zei

Oh, man, zelfs met weinig stroming is dat een rotpassage,zeker omdat je dat kleine gat in moet!!
Terug is gemakkelijker...

Anoniem zei

Hoi Philip, om in t frans te blijven, chapeau. Wat een prachtige reis en leuke verhalen.
Heb je toevallig, 2 km na de brug bij Capestang aan de stuurboordkant een man met hond zien vissen en een vrouw die zat te lezen? Neen, dan was ik al naar huis. Goede reis verder en to schrijfs. Groetjes, Aad

Bart zei

Hoi Philip, we zagen je op de terugweg niet meer bij Chateau Ventenac liggen dus begrepen dat je al weer verder was gegaan. Heb je de drukte im Homps nog een beetje kunnen ontwijken? Wij zijn ondertussen terug in Nederland en gaan ons ook voorbereiden op de trip naar La Douce. Veel plezier en we zullen je de komende maanden wel volgen. Grt Bart & Anneke en de blaffende teckel.

philip zei

he Vally,i was also glad to be in the lock,and after a while,i feel ok
it s not all that bad finally
how was it on the helling,no ugly surprises i hope x

philip zei

He Bart en Anneke met je blaffende tekkel
Lig even een weekje in Trebes.even een beetje onderhoud en ik heb ook even geen zin meer om te varen,hoe leuk t ook is krijg ook wat spullen uit nederland toe gestuurd.
groet Philip

philip zei

he Ruud,
je had gelijk,terug was een makkie
wat een waardeloze sluizen vind je niet,zeker als je alleen vaart.ik krijg er ook veel opmerkingen over van de sluiswachters.hoe doen jullie dat,vraag ik me af
gr Philip

philip zei

zo Aad,nu weet ik tenminste waar je zit,als je deze kant uit bent.mooie plek hoor dat Capestang,wel de smalste brug op t kanaal denk ik,maar mooi
gr Philip

philip zei

Leuk als je me volgt Suzanne,zou wat voor jou zijn,met je prof.camera.heel wat fotogenieke plekjes.
gr Philip

Vallypee zei

HI Philippe, well, the week on the helling was as always..a race to get everything done by the end of the week, but it was ok, and no nasty surprises this time..just good honest hard work ;-) Missed you of course, but Frits was a great subsitutute! xx VallyP