zaterdag 30 mei 2009

terug?






de Bourgogne trekt,zie mezelf liggen in Clamecy,in t canal de Nivernais
De beslissing is genomen,en na 5 dagen in t bos boven Trebes,keer ik t schip op 21 mei en begin aan de reis terug omhoog. Via Laredorte,Roubia en daarna Paraza kom ik net boven Le Somail de Sup Herbe tegen,een 17 meter lang hollands soort ex oliebootje,van mijn vriend Rainer,een 69jarige duitse ex acteur,die er al 8 jaar hier op t kanaal mee rondzwerft met zn vriendin Juliana. Rainer betaald voor een maand,vervalst t vignet en komt er mee weg om de rest van t jaar gratis te varen.Liggeld heeft ie ook nog nooit betaald!Een prachtige vent.Hij sleept me al dagen lang s avonds mee naar de meest fantastische restaurantjes in dorpjes weg van t kanaal,want de restaurants aan t kanaal zijn volgens hem"Scheisze"
Onder Le Someil,net voor t aquaduct van de Cesse meren we voor een paar dagen af en ik hoor dat t herbergje van La porte Minervoise,schuin tegenover ons,al 3 weken dicht is Natuurlijk wordt mijn horecanieuwsgierigheid gewekt,en ik ga er achteraan.Na 3 dagen van t kastje naar de muur gestuurd te worden kom ik er met de hulp van Marga van de VVV in Somail achter hoe de vork in de steel zit
Ik kom in aanmerking om t over te nemen en moet mijn cv per mail opsturen naar de Vnf.Wat een kans zeg...maar,ook een einde aan de vrijheid
Ondertussen komt Jean Mark ook de kennissenkring binnen,Jean Mark is ex junk,ex bajesklant,maar vooral een begaafd dichter en een zeer vriendelijk natuurmens.Hij woont in een caravan vlak naast de boot in t bos en eet wat ie in t bos vindt
Hij is zeer vriendelijk maar ziet er vervaarlijk uit.Groot,met zelf ontworpen tatouages op zn bovenlichaam.
Hij is ooit ns gepakt terwijl ie probeerde 500gram heroine in de pen van zn fietszadel uit Spanje via de pyreneeen naar Frankrijk te smokkelen.Hij wist terwijl ze met zn fiets bezig waren ,de bossen in de pyreneeen in te vluchten,en heeft zich daar 2 weken schuil gehouden.JM heeft in t herbergje van La port Minervoise hand en spandiensten gedaan en vertelt daarover.Dat...en mijn ervaring op t horecagebied maakt dat ik er na beraad met mezelf toch vanaf zie
Blijf hier nog een paar dagen en dan ga ik door

1 opmerking:

Vallypee zei

What a story and JM quite a character,no? Self tatooed as well. He must be a tough nut for that, but then his history is quite something, isn't it? The idea of the canal side inn must have been very appealing though. I can imagine you were very interested!!

So you didn't make it to the Lot then...maybe next year?

Your photos are again wonderful, P. France is beautiful wherever you go, but that golden sunlight is so much part of the south, and with its equally golden buildings. Really gorgeous. I've enlarged them all, and they all breathe one special word - peace. Thanks so much for sharing them with us, and looking forward to more as you journey gently back.