dinsdag 12 mei 2009

Narbonne


Een stad,een mooie stad,een mooie oude romeinse stad,maar niet mijn stad.Voel me helemaal niet op mn gemak.K lig in t hart van de stad,net naast een sluis,als enige.T wemelt er van de krakersachtige types,bijna allemaal engelsen,met honden,puppiesdan.Overdag bedelen ze in de stad,s avonds slapen ze op de bankjes en in de parkeergarage net naast de boot ondermeer,zij wel...,ik niet,slapen dan
bedoel ik dan!Doe geen oog dicht,moet aan mn ervaring in Maastricht denken.Volgende morgen komt de havenmeester even 35 euro afrekenen,ik ga met m in discussie,...dat betaal ik never nooit niet``ca je payer jamais plus,plus jamais,plus,....ben je helemaal van de pot gerukt``vous etes entierement tirez du pot,...geld groeit me niet op mn rug``l argent n augment pas sur mon dos!
Maar....zegt ie,dat is pas voor de tweede nacht,de eerste is gratis!! Voor ie van boord is,heb ik de motor al gestart.Snel terug naar Salleles,naar de uilen die elkaar s nachts roepen,``mooiste nachtgeluid dat ik ken``,en t rustige dorpsleven.
Dat is wat ik wil.

3 opmerkingen:

Vallypee zei

Shame Philippe, but I can well imagine how much nicer the voices of the owls were than those of the 'engelse mensen' in Narbonne. What a shame it was such an unpleasant experience xx

philip zei

maybe i m a bit too carefull after Maastricht x

Vallypee zei

You have to go with your feelings, don't you... and anyway, I wouldn't want to be surrounded by my own folk either..ooooh no ;-) xx