dinsdag 7 april 2009







7 april
gister in st jean de losne aangekomen Heerlijk om weer ruim water onder t vlak te hebben.Na t vertrek uit Rolampont moest ik 3 uur wachten op een geladen spits die door de tunnel van Balesmes kwam,voordat ik er doorheenkon Kan er niet aan wennen,die tunnels,en al helemaal deze van bijna 5 km niet Uiteindelijk het weekend doorgebracht in Oisilly,bijna aan t eind van t kanaal Prachtige plek,en ik ben eindelijk ook in de Cote d or Vlak naast waar ik lig is het Chateau de Oisilly,met die typische dakpannen die je veel ziet in deze streek Zondags is er een Bric a brac,heerlijk,t is heet en ze hebben er een tent waar je en wijntje en een patatje kan kopen wat heb ik dat gemist zeg! vlak na Oisilly gaat een kudde koeien in galop
met me mee,zeker nog nooit een neger op een boot gezien de mensen van de VNF klagen dat ze bijna niks te doen hebben,zo met de crisis En ik moet zeggen,dr is bijna geen geladen schip aan me voorbij gekomen in al die maanden die ik nu in Frankrijk ben
Enfin,nu dus op de Saone,en met de stroom in de kont Hier in st jean de losne stikt t van de luxe motors,en allemaal met een engelse vlag erop En overal wordt zwaar verbouwd,geld genoeg nog,lijkt net
Mn gasstel lekt en ik kan er hier geen oplossing voor vinden,dus ik ga vanaf hier maar op mn reserve 1pits koken wokken dan maar
vandaag toch ook even een kleine inzinking hoor,zou wel weer eens een beetje willen beppen,beetje onzin uithalen en zo even een bakkie doen in t kantoortje komt misschien ook wel omdat t vandaag ineens weer regent
Nou,morgen weer verder richting Lyon

4 opmerkingen:

Vallypee zei

Ooooo, lovely misty scenes! Beautiful, Philippe. I'll have to read your post later as am off to work now, but great to see your heading really heading south now. Lyon has a good ring to it ;)

Damsterdiep zei

Joh, man, vanaf nu heb je alleen maar stroom mee, en soms niet te weinig!!
Je kunt binnen een week in het zuiden zijn maar waarom zou je je haasten?
Goeie vaart!!! Ruud

Vallypee zei

Hope your gas leak isn't a problem P. Shame too that the waterways are so quiet. It's still pretty busy up this part of the world.
So you saw all the English boats there in St J de L then? I wonder of some of them will sell up and go home now. Take it easy as you go, Philippe and keep us posted.

Unknown zei

Hi Tielse flip,

Leuke foto's. We gaan volgende week zondag op weg naar het zuiden en nemen in ieder geval pindakaas, muntdrop en boeken mee. Dan zie je ons of eind april of eind mei. Het ligt eraan waar je bent. Is alles weer okay met Joop?
groet je grote zus