zondag 26 juli 2009

Andante






Dan via Berry au bac naar t canal de l Oise a l Aisne met daarin de 2.5 km lange tunnel van Braye,en daarna verder omhoog naar t canal van Saint quentin.T wordt toch duidelijk drukker hier met de scheepvaart,en ook veel pleziervaart ondertusen.
In t canal van st quentin dan de 6 km lange tunnel,'le grand souterrain',Hier wordt je door een elektrische sleepboot in konvooi doorheen getrokken.Maandagochtend om 7 uur is t zover.Voor mij de 'Andante',van Dominique en Anne,die ik gister heb ontmoet.De Andante is een ex nederlandse leger boot van 24 meter,die in zn jonge jaren munitie heeft getransporteerd.Nu dient ie als woonschip/chambres d hotes in Le havre.In de tunnel verveel ik me al rap,de blauwe vis volgt zonder mijn hulp de Andante aan wie we zijn vastgeknoopt.Ik heb zin in een verzetje,en kruip met een zaklamp,zachtjes aan boord van de Andante.Dominique staat geconcentreerd aan t roer de duisternis in te staren,en Anne kijkt gespannen over zn schouder mee.Ik doe de zaklamp aan,schijn vanaf mn kin over mn gezicht en klop hard op t raam.Dominique springt zo n 20 cm omhoog,Anne minstens 30 cm
Ik heb er desondanks nieuwe vrienden bij,en de volgende 4 dagen trekken we met elkaar op

1 opmerking:

Vallypee zei

What a way to make new friends. That tunnel must have been quite an experience. The canal really does look pretty busy. I like these pics a lot. x