zondag 26 juli 2009

t kanaal op


Na Chaumont,overnachten net boven Joinville in Autigny le grand.Begin nu toch wel behoorlijk noorderlijk te komen.De dag erna passeer ik Saint Dizier,er is een militair vliegveld en om de paar minuten stijgt er met oorverdovend geluid een straaljager op.Het sluiswachtershuisje van Hoericourt ligt echt precies op de route van de opstijgende jagers.T geluid is verschrikkelijk.Mevrouw sluiswachter kijkt naar me met een blik van,"neem me alsjeblieft mee"k vaar snel door!Heb haast,want 2 sluizen verderop is de sluis van Perthes,berucht vanwege het zigeunerkamp wat ernaast ligt.Heb t weer strak uitgerekend qua sluitingstijd van de sluizen,piemel dat ik ben.T is bijna zover,en ik wil voor geen goud daar overnachten.Als ik de sluis nader zie ik tot mijn grote ontzetting dat de lichten op de sluis uit zijn.Shit,vervloek mezelf dat ik zo stom ben geweest om hier zo laat aan te komen.Probeer de sluis met mn afstandbediening toch te activeren,en na een paar minuten zie ik de deuren toch opengaan.De lampen op de sluis blijken gewoon gejat.Als ik t kamp voorbij vaar steek ik mn middelvinger op,maar wel zo,dat niemand t ziet.Ben ik blij dat ik hier niet hoef te overnachten.

1 opmerking:

Vallypee zei

Yay, an update or four ;-)

Shame for the poor lock keeper here that there was no escape. Lovely photo of the Blauwe Vis