zondag 26 juli 2009

Reims


De dag erna kom ik tot Chalons sur Marne.Niet veel kilometers gedaan,maar ik zit al vroeg op de dag achter een geladen spits,die niet vooruit te branden is.Zelfs stationair draaiend loop ik op m in.In Chalon ligt alles vol,maar ik krijg een plaatsje naast een klipperaak van Domi en Francois,een frans stel.Ik krijg een heerlijke maaltijd aangeboden en de volgende dag bij vertrek een pot zelfgemaakte rabarberjam mee.
Als ik de tunnel van Billy le grand nader,de volgende dag,staat t licht op rood Ik kijk door mn verrekijker de tunnel in,en zie in de verte de kont van de Cornelia.Een luxemotor van 39 meter die nog steeds vracht vaart.Mooi hoor,maar....langzaam.Geladen,niet harder dan 3 km per uur.Ben ze al een paar keer eerder tegengekomen,waarvan de laatste keer bij Sete in t zuiden.Als ik m na een poosje heb ingelopen ,gaat ie netjes aan de kant en voorzichtig ga ik m voorbij.Ik maak een foto van de voorkant,die zie ik t liefst.

1 opmerking:

CANAL-ÉLISABETH zei

Coucou Philip !
Nous sommes contents d'avoir de tes nouvelles et de voir que tu avances bien !
Nous sommes très heureux de t'avoir rencontré et gardons un bon souvenir de notre soirée à bord !
Nous avançons tranquillement vers Strasbourg. Le canal comporte des difficultés alors nous naviguons doucement.
Le port de Nancy nous a accueilli une semaine et nous avons pu rencontrer beaucoup de gens très sympathiques.
Nous sommes heureux de naviguer !
A bientôt, on espère te revoir !
En France, ou en Hollande...
Grosses bises de l'Elisabeth et de son équipage et bonne route !