dinsdag 18 november 2008











De eerste stop in Frankrijk is Revin . niet gepland,maar ik wordt overgehaald om door naar Revin te varen door een meneer van deVNF,want t is nog maar 10km ,maar ik maak me zorgen want t is bijna vijf uur en t schemert al een beetje ik waag t erop en buiten de sluis trap ik de Scania op zn staart Hoor ik daar geslurp in de machinekamer? Enfin op slag van donker meer ik af in de sluis van Revin so far so good Na de sluis weer een tunnel,maar dit keer goed verlicht Ik kom weer op de maas maar dit keer in t stikdonker k zie geen pest waar zijn dan die bolders waar die VNF meneer t over had Ik kruip onder twee bruggen door maar nog steeds niks Ik hoor water kletteren in de verte,linke soep t is natuurlijk zo n barrage waar t water minstens een meter omlaag klettert een mini waterval zeg maar Ik gooi de blauwe vis rond en meen dat ik wat in het water hoor vallen Joop staat naast me en Bram zit beneden opgesloten dus....geen paniek,k zal me wel vergissen Ik kruip terug,de twee bruggen onderdoor en leg het schip voor de volgende sluis 1 tros om het bord van de sluis en 1 30 meter verder op de sluis Ben ik blij dat ik lig zeg.........totdat ik erachter kom dat ik een deur van de stuurhut mis,haal ik altijd uit zn scharnieren en zet m naast de stuurhut neer Ik denk dat ik weet waar ie ligt












Volgende dag doe ik 10 km naar Laifour prachtig dorpje met een heerlijke aanleg mogelijkheid wat nou Zuid Frankrijk,ik blijf gewoon hier Maar de volgende dag besluit ik toch verder te reizen

1 opmerking:

Vallypee zei

Oh Philip..that's terrible! Of course, the door's just the sort of thing you'd forget creeping along in the dark and feeling spooked about the waterfall. Did you find it at the waterfall? You don't mention it. Your writing is so colourful. I can almost feel the suspense.

Those streets must be Revin. So French without any trees, and the countryside looks gorgeous...sigh!