dinsdag 18 november 2008
















Na namen worden de sluizen direct een stuk kleiner,geeft niks,toch een beetje t gevoel dat la France nadert.Dinant voorbij,mooi hoor,en daar staat ineens Judith dr campertje,en nog helemaal in de bloei,prachtig





Judith is een kennisje uit Den Haag,kroegbazin van cafe de oude mol , lang niet gezien zeg





Givet,de sluis op de grens dan of ik maar even twee maal 160 euro wil trekken voor twee maanden varen in Frankrijk en dan kan ik vanaf januari 480 euro voor t volgende jaar uit de zak trekken laaieligters Bienvenue en France Dat neem ik natuurlijk niet zul je begrijpen en voor ik t weet lig ik te rollen met de twee mensen van de sluis die later bijgestaan worden door zes man gendarmerie nadat ik ook die van katoen heb gegeven sla ik het hele hok kort en klein,tenminste in gedachten dan,in t echt trek ikm gewoon de poeplappen,betaal en vervolg mn weg naar de eerst volgende sluis Ik voel me goed,totdat.....de tunnel van Hal,want daar lig ik nu voor.Als ik t sluisje voor de tunnel binnenglijd vraagt de tandenloze sluismeneer of ik ook een lamp heb voor in de tunnel....tunnel,waar,wat nou tunnel lichte paniek mn stuurhut,moet ie omlaag 3.50m heeft u,grijnst ie,ruimte zat uiteindelijk glij ik t naar mijn gevoel veel te lage gat binnen de antennes van de marifoons krassen over t plafond van de tunnel de knijpkat van Meyndert vd berg geeft t op voordat ik weer terug in de stuurhut ben pikdonker in de verte zie ik licht,dit is t dan die bijna dood ervaring,met aan t einde van de tunnel een fel wit licht zeker weten dat daar Petrus staat met een zooitje engelen Als ik er uit kom ,niet Petrus,maar de tandeloze ,met een nog grotere grijns,klaar om ook de volgende sluis te bedienen Een spierwitte neger op een boot zal ie gedacht hebben

1 opmerking:

Vallypee zei

Great story P. I can't always follow what you write, but get the gist of it and K fills in the gaps. I'm sure just the thought of laying into those thieving scumbags at the border made you feel better, and I love the image of the toothless grin that meets you instead of St Peter and his cohort of angels at the other end of the tunnel.

Life here in Rottingdam seems very grey and dull by comparison...work even more so, but it has to be done....Bon voyage en France cher Philippe!

And we'll look forward to your next update...