vrijdag 21 november 2008




wat een heerlijke plek is t hier toch,hoewel t weer nu toch wel omgeslagen is koud......brrr De houtvooraad aan dek is nu nog maar klein en t is tijd om nieuw te laten komen Mijn wachten is nog steeds op de terugkeer van de verstuivers van de Scania. Tien dagen geleden opgestuurd,maar i.p.v. naar Sliedrecht zijn ze nu in Parijs opgedoken,volgens de mevrouw van de post die mij zeer vriendelijk iedere dag op mijn onlangs aangeschafte franse mobiel belt en mij op de hoogte houdt Zouen ze denken dat t wapenonderdelen zijn? Mij verbaast niks Vanmorgen een telefoontje dat ze nu toch in Nederland zijn,eindelijk. Want eerlijk gezegd wil ik nu toch wel door,of eerder terug,want dat is de bedoeling. Moet nl 30km terugvaren naar het Canal des Ardennes,want zoals vriend Koos heel goed zag ben ik er voorbij gevaren,en wel omdat ik mij zorgen maakte over de oliefilm op t water die ik met mijn vervuilde verstuivers veroorzaakte,vandaar. Ondertussen hou ik me bezig met lekkere huishoudelijke zaken zoals t hout en met lekker voor mezelf koken,bijna altijd gadegeslagen door Bram {t koken dan} want wie weet valt er iets van t aanrecht

6 opmerkingen:

Vallypee zei

Hi Philippe, Koos and I spotted your new post at precisely the same moment from different ends of the ship.....that's soooo far as you well know ;-)

You look very domesticated and settled there (is that a self portrait or did some kind soul take it for you?), and Bram appears to be getting ready to don his apron and pick up that knife and fork to do the cooking..hehe. It's turned really cold and wintry here too, but we don't have your lovely winter sunshine sadly - only hail and sleet..ugh!

I guess you'll be pleased to have your new injectors at last...sounds as if it's been a trial by patience, but at least you've been able to stay in lovely place while you wait. Then it's back to take the route you really wanted, hey?

One of my blog friends in the UK, who lives on a Narrowboat north of London, is also reading your blog - with the help of a Dutch to English translator, and is enjoying following your travels. He goes by the name of Saltysplash, so maybe you'll see another Engelse comment here before too long. Have a good weekend, P, and hugs to the furry friends xx

Koos F zei

Hallo P
Val en ik zitten nu als 2 razenden te typen maar dat leg ik altijd af, natuurlijk.
Aha nou is de koerswijziging duidelijk.
Sneu van die verstuivers, maar je hebt hopelijk geen haast om daar weg te komen.

Wel erg leuk om het Ardennenkanaal te doen hoor, vooral die 27 sluizen van Le Chesne naar Rilly-sur-Aisne, da's behoorlijk sensationeel.

Ga je nog kijken of je onderaan die serie sluizen nog steeds naar Vouziers kunt varen? Staat op mijn droomwensenlijstje.

O en de complimenten voor de foto's, schitterend. Als je weer aan de hotspot hangt wil je misschien wel even naar de intocht van Sinterklaas kijken (effe mijn foto's pimpend).

Groeten, Philip!

Koos F zei

Haha, naar ik kan je nu de groeten doen uit Polen, omdat ik daar ben. Sneeuwwit Katowice, waar het steeds vaagjes naar steenkoolrook ruikt, want dat gebruiken ze hier nog volop.!

Vallypee zei

Yes, Koos, we really are poles apart now aren't we?

Greetings from Zeeuws Vlanderen P! xx

Unknown zei

Ha lieve Philip, ziet er erg goed uit. leuk dat je de blog bij houdt, grappige schrijfstijl ook! Heel veel liefs van Fransje.

Vallypee zei

Hope you're doing okay there our P, and that no news means good news for you. Hugs all round, V xx