zaterdag 10 januari 2009



15dec.
Nu dat duidelijk is dat ik t niet ga halen,terug naar Rotterdam,met deze motor,kan ik alleen nog maar verder zoeken naar een ligplekje om eens rustig de tijd te nemen om de zaken op een rijtje te zetten "ga ik reviseren of gewoon een andere erin"
Sillery heeft volgens de sluismevrouw van Berry au Bac een ook in de winter werkende jachthaven,dus ik besluit om de gok te nemen om ook deze 30 km verder te varen En weer haal ik t,de oliedruk blijft nog altijd boven de 1 kilo.
Sillery is uitgestorven lijkt en ook in de haven is alles voor de winter afgesloten.Achter het raam van de havenmeester hangt een briefje dat een overnachting alhier voor een schip van mijn afmeting 55euro per nacht bedraagt,waarop ik besluit om de volgende dag toch maar snel door te varen.
Na Sillery weet ik van Anne en Eva komt Vaudemange,een prachtig plekje net na de tunnel van Billy le grand,en weer waag ik t erop
Dit is echt niet grappig,realiseer ik me,de naald van de oliedrukmeter gaat als een gek tekeer,t is bijna niet meer duidelijk of ik nog boven de 1 kilo zit,en achter t schip een grote wolk blauwe rook
Toch zie ik in de verte de ingang van de tunnel opdagen, t licht gaat op groen,dus ik kan erin.
Toch maar niet,want t is er stikdonker,en ik weet dat ie ruim 2,5 km lang is
Ik meer af en knoop een lamp uit de huiskamer op de ankerlier en vaar vervolgens naarbinnen.Met dat de kop van de Blauwe vis de tunnel binnengaat floept de verlichting van de tunnel aan,gelukkig.Om oliedruk te houden moet ik toch het gas erop houden en t schip speert door de tunnel heen,geen pretje want t is maar net breed genoeg en je mag er maar 2 km per uur!
Na de tunnel komt Vaudemange,maar t is er mij wat te landelijk en t eerste dorp ligt op 8 km,te onhandig allemaal nu. Ik heb stroom nodig en ik moet eventueel de motor eruit kunnen takelen,dus Vaudemange is geen optie
Op 10 km ligt Conde sur Marne en daar,eindelijk,vind ik wat ik nodig heb om te repareren.Een plekje aan een kade en walstroom.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sterkte, man, met die kar. Ik weet dat het een rotgevoel is als je motor niet goed draait.
Condé-sur-Marne op de splitsing bij die silo, bekend plekje, wel een eind fietsen naar een supermarkt, jammer genoeg!
Hou je haaks!! Ruud

Vallypee zei

Whew! Glad you made it after that. It must have been very nerve wracking. Now, as they say, the rest is history. So, now it's good to read all these accounts knowing that you came safely back to Rotterdam, and a bit of friendly company probably hasn't hurt! xx