vrijdag 9 januari 2009





Zondagochtend vertrek ik uit Asfeld voor de laatste 20 km naar Berry au Bac Koud....
een eenzame boer trekt met zn traktor sporen in zn land Ineens zie ik de naald van de oliedrukmeter trillen,Ludo had me er al voor gewaarschuwd dat dat me te wachten stond.Begin toch zenuwachtig te worden nu,Berry au Bac lijkt nog ver weg. Links voor me staan twee witte reigers in t water die al snel t luchtruim kiezen als ze een blauwe rook spuwend monster op zich af zien komen Ik kan er niet meer van genieten,mn ogen zitten vast op de oliedrukmeter Nog 8 km....maar,ik haal t en besluit hier maar s even te blijven dan.
De kaart is oud,er is alleen nog een bakker en...een Emmaus,heerlijk.Woensdag gaat ie open,maar ik blijf er graag een paar dagen voor liggen Ondertussen komt er zo nu en dan een spits voorbij en ik maak foto s
Merk dat ik al t gedoe eigenlijk een beetje zat begin te worden en ik overweeg om naar Rotjeknor terug te varen,alleen...hoe dan,met die motor die op zn eind lijkt!Ludo vertelt me op zn dagelijkse spreekuur dat t waarschijnlijk na max 100 km wel klaar is met de motor Tot overmaat van ramp wordt Joop ziek en kan pas na een hoop gebedel,de volgende avond naar de veearts in t volgende dorp. Taxi s willen echt geen honden meenemen,maar 1 bedrijf blijkt bereid Joop blijkt een aansteller met een licht koutje. Ben wel 120 euro armer alles bij elkaar,en toch wel blij dat ie gezond is.

2 opmerkingen:

Vallypee zei

Shame Philippe. This is such a sad tale! Even so, you made me chuckle with your "dageijkse spreekuur" with doctor Ludo. Still, at least we know all's well with Joop now too. You must have felt very isolated down there with all your problems mounting up. Bet you're glad to be back for the moment.

Vallypee zei

Gorgeous picture of Joop too....