vrijdag 9 januari 2009




Ik ben er nog hoor! Ik heb t lieve stadje Le Chesne achtergelaten en ben op weg naar de 26 sluizentrap in t canal des ardennes Had met de sluiswachter afgesproken dat ik om negen uur bij sluis 1 zou zijn en om kwart voor negen steek ik de neus van de Blauwe vis de eerste sluis in Zes uur gaat t duren zegt de sluismeneer om ze allemaal te doen t is wel koud nu hoor,en voor t eerst vaar ik hele stukken door t ijs
De motor is inmiddels blauw gaan roken en ik maak me weer zorgen of dat wel goed gaat komen Best wel veel gedoe zo tijdens mijn tocht en ik begin Rotterdam nu wel een beetje te missen Als de motor t opgeeft dan heb ik echt een groot probleem
Op sluis zestien woont een familie ratten en pa rat zwemt rustig achter de Blauwe vis langs net voor de deuren dichtgaan Mijn god wat zijn die beesten groot
En na even iets meer dan vijf uur lig ik in sluis 26,toch vlot gegaan ondanks dat zeker negen sluizen storing gaven tijdens mijn doortocht
S middags om 3 uur meer ik af in Attigny en neem de tijd om uitgebreid met eerst Antoon en daarna Ludo te bellen over de motor Ik ga de volgende dag toch weer onderweg,heb eigenlijk geen andere keus. Moet gewoon proberen naar Berry au Bac te komen,want volgens de kaart zijn daar voorzieningen om eventueel te repareren
S middags meer ik af in Asfeld,Berry au Bac ligt op 20 km,maar ik vind t genoeg voor vandaag zo

2 opmerkingen:

Vallypee zei

I can feel your anxiety even these days and weeks after the event P. By the way, I thought rats were supposed to swim away from sinking ships. Not your pa rat it seems ;-)

Vallypee zei

And now I see that's what's in your photo there. Amazing. He was really swimming for it!